PMO-analytiker søges til DR

Er du en skrap PMO-analytiker? Kan du bidrage til fremdrift og løbende prioritering af en strategisk portefølje af projekter? Og trives du med komplekse problemstillinger som kræver stærk kommunikation? Så vil vi rigtig gerne høre fra dig!

Arbejdet som PMO-analytiker vil blandt andet bidrage til at DR’s investeringsmidler prioriteres korrekt, så DR fortsat effektivt kan producere og distribuere public service-indhold til danskerne, døgnet rundt, alle ugens dage.


Til DR Teknologi i DR Byen, søger vi en PMO-analytiker, som skal være med til at sikre en effektiv styring og styrkelse af DR’s portefølje af it-sikkerhedsprojekter, samt udarbejde analyser og ledelsesinformation i relation til DR’s samlede portefølje af it- og teknologiprojekter.


Fra den første radioudsendelse til den danske befolkning i 1925 og indtil i dag, har DR leveret public service i en foranderlig verden, som stiller krav til kontinuerlig omstilling og tilpasning. Igennem alle årene har DR stået for at levere vigtigt, troværdigt og bredt indhold til danskerne – det skal vi fortsætte med at gøre.

I disse år gennemgår DR en stærk udvikling, hvor en stadig større del af DR’s brugere benytter digitale platforme til at modtage DR’s indhold, som dr.dk og DR’s streamingtjeneste DRTV. Det afspejles også i den interne udvikling, hvor traditionelle broadcast-systemer smelter sammen med nye digitale platforme og cloud-løsninger.



Dine opgaver og teamet

Som PMO-analytiker bliver du del af et mindre team på tre medarbejdere, som har til opgave at styre og supportere en række porteføljer af it- og teknologiprojekter. Porteføljerne dækker alle DR’s forretningsområder, fra produktionsteknologi, der omfatter systemer, studier og udstyr til programplanlægning, tv-/radioproduktion, udsendelse og distribution til generelle it-systemer, arkivsystemer, økonomisystemer, HR samt it-infrastruktur.


Du vil i første omgang få ansvaret for porteføljen af it-sikkerhedsprojekter. Du skal sikre et opdateret overblik af porteføljen, sikre den nødvendige ledelsesrapportering, performance måling og identificere behov for ændringer i styringsmodellen. Du vil i den forbindelse få til opgave at sikre, at der planlægges og afholdes regelmæssige styregruppemøder, at relevant dokumentation er tilgængelig, og at alle beslutninger og relevante diskussioner dokumenteres.


Du får ansvar for den løbende rapportering, som kommunikerer den samlede porteføljes sammensætning og fremdrift i forhold til planlagte milepæle og resultater. Der vil løbende blive behov for at udarbejde mindre og større analyser, dashboards og andre værktøjer til beslutningsstøtte (KPI’er) for ledelsen.


Udover dine kollegaer i PMO-teamet, kommer du til at arbejde tæt sammen med it-sikkerhedsteamet, hvor I har en fælles opgave med at forberede projektoplæg, som porteføljestyregruppen kan prioritere og beslutte igangsat.


PMO-teamet er organisatorisk placeret i en stabsfunktion med reference til CIO/underdirektør for Teknologi. I stabsfunktionen findes også it-sikkerhedsteamet, samt et stærkt team af erfarne projektledere.

Dine kompetencer

Du kommer måske fra en stilling som projekt- eller programleder og har været involveret i flere tekniske projekter gennem tiden. Du er måske uddannet i en teknisk disciplin inden for it-/teknologi, men har bevæget dig over mod projektledelse eller it-governance gennem din karriere. Uanset hvor du kommer fra, så har du en god forståelse for it/teknologi og projekt-/program-/porteføljestyring.


For at lykkes tilfredsstillende med opgaven som PMO-analytiker i DR, har du:

  • Gode evner til at analysere, samarbejde og facilitere

  • Solide formidlingsevner, mundtlige såvel som skriftlige, herunder evnen til at opfange, forstå og omsætte teknisk viden til lægmandssprog

  • Erfaring fra en større, måske tilsvarende, organisation

  • Solid erfaring med brug af MS Excel

  • En videregående uddannelse eller tilsvarende erfaring

  • Minimum tre års relevant erhvervserfaring

Som person er du struktureret, pragmatisk, resultatorienteret, og du trives med komplekse problemstillinger, som kræver vedholdenhed, stærk kommunikation og gode samarbejdsevner.

Du evner at skabe netværk på tværs af organisationen.


Arbejdssted

Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har røgfrit miljø og metro lige til døren.

Vi tilbyder Work-life balance med fleksibilitet og frihed under ansvar med en 37 timers arbejdsuge

  • Fokus på løbende uddannelse efter ønske og behov og medindflydelse i hverdagen

  • Du bliver en del af en professionel og mangfoldig arbejdsplads med en uformel omgangstone

  • Fitnesscenter

  • Gratis frugtordning

  • Pensionsordning

Hos DR får du et job, der spænder vidt og med gode muligheder for både personlig og faglig udvikling i et spændende, udfordrende og uformelt miljø i DR Byen.


Du bliver del af en organisation med en professionel tilgang til udvikling og drift af en kompleks teknologiplatform, og som prioriterer høj faglighed.


Du får en ledelse, som er tydelig om formål og retning, og som bestræber sig på at give dig løbende feedback på dine præstationer. Du får også gode muligheder for at tilrettelægge en arbejdsdag, der kan være hektisk og travl, men som stadig giver tid og plads til familie og privatliv.

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi til at kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge.

I DR lægger vi vægt på, at vores medarbejdere udvikler sig personligt og fagligt. Derfor er kompetenceudvikling et centralt element i vores hverdag.


Ansøgning

Human Point ApS er rekrutteringspartner på denne stilling. Har du spørgsmål til stillingen er du meget velkommen til at kontakte Direktør Mia Boldsen Müller på tlf. 28 66 39 43 eller på mail: mbm@humanpoint.dk.

Tiltrædelse er snarest muligt og der afholdes samtaler løbende. Send derfor dit CV snarest til dette link Alle ansøgninger vil blive behandlet fortroligt.


Lidt om DR

I DR arbejder vi på at bringe danskerne sammen om det vigtige. Vi tager ordene demokrati, kultur og fællesskab alvorligt. Det må gerne være sjovt, så tårerne triller – eller alvorligt og have samme effekt – men det må aldrig være ligegyldigt. I DR får du cirka 2700 kollegaer fordelt over hele Danmark. Vi har en ambition om, at DR skal være et sted, du gerne vil arbejde – uanset hvilken faglighed, du kommer med. Vi udkommer på tværs af radio, tv, apps og web. Vi har tilbud til alle; både børn, unge og voksne. Vi samarbejder med landets uddannelsesinstitutioner og erhvervsliv. Vi driver DR Koncerthuset, og så har vi kor og orkestre i verdensklasse. Vil du med ombord? Læs mere om DR og DRs faglige organisationer.

Aktuelle stillinger
Sorter efter tags

GÅ TIL TOP

© 2017 Human Point 

  • LinkedIn Social Icon